ילדים, במיוחד הצעירים יותר, חייבים שיעסיקו אותם, בעיקר, מאחר וגם במידה והם יודעים להעסיק את עצמם (לעיתים נדירות), הם עדיין תלויים בנו, ההורים, ברוב המקרים להגעה למקומות בהם מתרחשת הפעילות שלהם, או להשגחה עליהם בזמן הפעילות (בגילאים הצעירים יותר). כך, שבעצם, כל אטרקציה המיועדת לילדים, צריכה, בין השאר, לכלול איתה גם תעסוקה כלשהי למבוגרים, בזמן שהילדים עסוקים בשלהם. אטרקציות במרכז לילדים הממוקמות בקניון, לדוגמה, קניון כ"ס הירוקה, מאפשרת למבוגרים לשבת ולשתות קפה, לאכול ארוחה קלה באחת מהמסעדות בשרון או לעסוק בווינדו'ז שופינג, כאשר אטרקציות במרכז לילדים מעסיקות את הילדים בדברים שמעניינים אותם.
אטרקציות במרכז לילדים - איך יודעים מה יעניין את הילד?
אין פעילות אחת בלבד שתעסיק את כל הילדים בני אותו הגיל בעולם, בדיוק כמו שאין תחום עניין אחד שאך ורק הוא יעסיק אותנו המבוגרים. לכן, חשוב ללכת למקומות בהם היצע האטרקציות גדול ומגוון, וכך, אנחנו מגדילים את הסיכוי שאטרקציה אחת מיני רבות הקיימות בו תעסיק את הילד / הילדים. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון, כי זמני הקשב והריכוז של ילדים (שוב, בעיקר בגילאים הצעירים יותר) הינם קצרים באופן ניכר מאלה של המבוגרים, או אפילו של בני העשרה, ולכן, הם יחושו צורך להחליף פעילות בכל זמן מה, פשוט מאחר והפעילות הקודמת משעממת אותם.
הבעיה הגדולה בקניונים - חשיפה פתאומית ומוגברת לגירויים
בדיוק באותה הצורה בה ילדים משתעממים בקלות, הם גם נוטים להיות מוצפים בגירויים בקלות, ולכן, ניתן לפגוש ילדים העומדים מול אטרקציות במרכז לילדים ופשוט "מוצפים" בבת אחת בכל הגירויים, הקולות, הצבעים, המראות והריחות שאופפים אותם. אצל ילדים קטנים יותר, הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בהתקף זעם או בהתקפת בכי פתאומית, אצל המבוגרים מעט יותר, בפרץ של מרץ פתאומי ובניסיון "להספיק" את הכל, לראות הכל, לגעת בהכל. אנחנו, כבוגרים, לא כ"כ זוכרים "הצפה" כזו של רגשות, אבל אם ממש נתאמץ, נוכל לדמיין את עצמנו נכנסים לחנות ענק שכולה מכילה אביזרים וכלים של התחביב האהוב עלינו, כאשר אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים לראות קודם, להיכן אנחנו רוצים להפנות את מבטנו קודם, וכל החושים שלנו מתנגשים האחד בשני ומושכים את תשומת ליבנו לכיוונים השונים. לא בכדי הביטוי "כמו ילד בחנות ממתקים" משמש לתיאור מצב זה.